Over de Gilzer Vrouwen Vereniging

KVO 1949

22 December 1949

Ontstaan van

Vereniging Heilige Bernadette en dit was een afdeling van de Katholieke Vrouwenorganisatie van de Noord-Brabantse Christelijke Boerenbond in Tilburg

In 1990  werd deze naam bij notariële akte omgezet in KVO .

De vereniging was voor vrouwen van 18 jaar en ouder. Het doel was om een ontmoetingspunt en een contactpunt  van en voor vrouwen  te zijn op basis van een Katholiek geloofsovertuiging en levensvisie. En men moest agrarisch zijn en /of  betrokken zijn bij de plattelandssamenleving. Na verloop van een aantal jaren konden ook vrouwen die niet agrarisch verbonden waren, lid worden.

De naam Vereniging Heilige Bernadette, stond ook in 1990 nog in de notariële akte, maar werd in de praktijk niet meer gebruikt. Daar werd het het KVO genoemd.

In 2015 sloot de vereniging zich aan bij de landelijke Vrouwen Van Nu.

En 1 januari 2019 heeft de vereniging zich afgescheiden van de landelijke vereniging en is als zelfstandige vrouwenvereniging verder gegaan onder de naam

Gilzer Vrouwen Vereniging, GVV